El Japó s'ha convertit en els últims anys en un país molt important per al RCD Mallorca. No sols perquè la multinacional nipona Taica Corporation és el patrocinador oficial del club o perquè jugadors de la talla de Take Kubo han vestit la samarreta vermellosa, sinó perquè, a més, el seguiment cap a l'entitat per part del públic japonès no fa més que augmentar.
És per això que representants del Mallorca visiten regularment l'arxipèlag asiàtic. Els últims a fer-ho han estat els dos capitans i pesos pesants de la primera plantilla: Antonio Raíllo i Abdón Prats; al costat del CEO de Negocis del club, Alfonso Díaz. Anteriorment, també van trepitjar el país el jugador Dani Rodríguez i el president i màxim accionista, Andy Kohlberg, entre altres figures. Des del Japó, a més, es va llançar fa dos anys la primera equipació de la temporada 2022/23.
Un dels moments més esperats per als aficionats va ser el partit amb els jugadors en el centre de Tòquio. Preguntes als capitans, signatures, fotos i alguns regals, a més de la presència de Dimonió, van fer les delícies de tots, grans i petits. Aquesta mateixa jornada, l'expedició mallorquinista va visitar la seu central de Taica Corporation, veient el poder (no el secret) del Alpha Gel.
Així mateix, el viatge d'enguany ha servit per segellar l'acord de renovació, per les dues pròximes temporades, del RCD Mallorca i el Shimizu S-Pulse, club de la J2-League japonesa. Les dues entitats esportives estan agermanades des de fa tres temporades i aquesta col·laboració permet a tots dos continuar aprofitant les sinergies en els dos continents.
L'acord, de fet, comporta que el conjunt mallorquinista pugui continuar potenciant la seva imatge en un dels països en què el futbol està en ple creixement i amb cada vegada més passió per LaLiga. A més, l'aliança també contempla un Clinic que es durà a terme en les instal·lacions del Shimizu S-Pulse, a través del qual els nins que participin podran comptar amb personal professional del Mallorca i un suport tècnic de primer nivell per part del club nipó.
Cal recordar que Mallorca i Shimizu han organitzat aquests anys alguns stage amb jugadors japonesos. L'últim va ser Riku Gunji fa tan sols un mes, qui va entrenar amb el filial i amb el Juvenil a Son Bibiloni. Anteriorment, ho van fer Ryuunosuke Yada i Yosuke Morishige.
Dades d'audiències i èxit de públic
Com comentàvem, el seguiment cap al club vermellós per part del públic japonès no fa més que augmentar. D'acord amb les dades de SportsNavy, el cercador esportiu més conegut al Japó, el Mallorca és l'equip europeu amb major percentatge de views per clip aquesta temporada 2023/24 i el tercer amb més visualitzacions en aquest curs (140 milions), només darrere de Manchester City i Real Sociedad. Per si no fos prou, l'entitat va aconseguir fa poc els vuit milions de seguidors entre totes les seves Xarxes Socials.
Jornada lúdica
També hi ha hagut temps per al turisme en aquest intens viatge per terres asiàtiques. Des de comprar en Ginza a tastar el millor menjar local, i l'expedició ha visitat un autèntic gimnàs de Summe (només hi ha 40 en tot Tòquio), on Antonio i Abdón han pogut ser presents en un entrenament real i aprendre les dures tècniques d'entrenament dels lluitadors de Summe. Per finalitzar la jornada amb toc d'humor, els capitans es van vestir de ninges i van tenir oportunitat de provar les armes amb les quals lluitaven els guerrers nipons: catanes, shiruken (estrelles) i fukiya (sarbatana).
Experiències per al record per als dos capitans, que tornen aquest cap de setmana a Palma per continuar amb les seves vacances d'estiu, abans de reincorporar-se als entrenaments amb els seus companys el mes de juliol.